Tags

, ,

Ga jij wel eens naar de sauna? Vind je het fijn? of vind je het net als ik best spannend? Nou de laatste keer dat ik ging was best hilarisch. Ik vraag me af of jullie ook leuke sauna verhalen hebben?

Mijn verhaal begint op het strand. Ik had afgesproken met een vriendin die ik al een tijd niet gezien had in Egmond aan zee. Lekker een stuk lopen langs het strand , het was een warme dag dus genoeg te zien en te beleven. Daarna lekker eten op het terras en toen hadden we nog een hele avond die we kunnen invullen. Mijn vriendin opperde om naar de sauna te gaan, die was daar vlakbij. en een waterfreak als ik houd je dan niet meer tegen.

Toch ben ik geen echte sauna ganger. ik vind het met mijn lijf niet altijd even makkelijk omdat je je letterlijk boot geeft en ik altijd denk dat ik anders dik ben dan anderen. ik ben namelijk dik van voren … dikke buik, grote borsten en een dikke poes. Ik kan uren kijken naar vrouwen met mooie achterwerken en vraag me wel eens af waarom ik niet gewoon op de “normale plaatsen” dik kan zijn. Al die onzekerheden passeren de revue terwijl we naar de sauna lopen.

612a889202326ada8da15aa95b55978c--sauna-pin-up

Daar aangekomen wordt ons gevraagd of we zelf handdoeken of badjas mee hebben. eehhh nee, we hadden het namelijk niet geplant. geen probleem, we kregen beide een handdoek mee.

De omkleed ruimte is vlakbij en nadat alle kleertjes op een hoop liggen pak ik goed gemutst mijn handdoek… dat bleek echter helemaal geen handdoek te zijn eerder een handdoekje… ik denk dat hij 100cm lang en 50 cm breed is…. wanneer je bedenkt dat mijn buik een omtrek van 137 cm had en mijn borst tot borst maat 65 cm kun je je voorstellen hoe dat er ongeveer uit zag.

Ik heb een hele tijd lopen hannesen met dat kleine handdoekje… om mijn middel hielp niet zelfs mijn taille was te groot. wanneer ik hem om mijn bibs deed kon ik kiezen of de poes bedekt of e bilnaad, en dan was de boenkant nog volledig bloot.

Ik weet het in een sauna loopt iedereen naakt en is dat geen probleem. maar in die tijd ongeveer 10 jaar geleden was het voor mij nog niet zo eenvoudig om mijn eigen lijf als normaal te beschouwden en ondanks dat het een no go is. ik voelde me toch bekeken.

Natuurlijk zijn er meerdere manieren om er mee om te gaan en ik zeg altijd als je je niet diva voelt dan at least act diva….(gedraag je alsof je een diva bent) Dat deed ik dus mijn handoekje aan beide kanten vasthouden zodat mijn poes bedekt bleef en extra met mijn billen schudden borsten vooruit en overal op reageren of het de normaalste zaak van de wereld is. Die attitude heeft geholpen. zelfs het ontspannen op een lig bed  ging met netjes tepels en poes verborgen dat paste dan weer net.

achteraf denk ik dat ik meer een opzien barend heid was doordat ik het uberhaubt probeerde te bedekken. dan dat ik zou zijn geweest wanneer ik gewoon overal in mijn blote kont zou hebben gelopen…. Dat handdoekje maakte alles net ff pikanter… Achteraf hebben we er erg om gelachen en ach zo erg was het niet ik heb me heerlijk vrij gevoeld in het zwembad . Naakt zwemmen is toch wel een heel plezierige bezigheid….

Gaan jullie wel eens naar de sauna? En hoe voelt dat voor jou? Natuurlijk willen we allemaal jullie hilarische verhalen lezen! Dus voel je vrij om die te delen… dat mag ook annoniem door middel van een berichtje aan mij dan plaats ik hem zonder naam…

Mijn advies:

Ga voorbereid neem een badjas mee in de juiste maat. Waar shop jij je badjaas? ik zou gaan voor deze van  zoals die van yours clothing:

Vastleggen in volledig scherm 10-11-2017 181118.bmp

 

Liefs Louise