Tags

, , , , , , , , , , ,

Met Pasen is het traditie dat ik een advocaatje neem met mijn schoonmoeder, maar hoe doe je dat als je zo slecht reageert op suikers als ik, juist dan ga je opzoek naar een recept waarmee je advocaat kan maken zonder suiker, omdat het niet zo was als ik zou willen heb ik het recept aangepast. naar mijn eigen inzicht en vandaar dat ik het hier plaats.

29790610_10156234368729800_4631687469115116167_n

Alcohol past niet in een koolhydraat arm of ketose dieet, dit omdat het het afval proces stil zet. Alcohol heeft niet altijd suikers, bij sommige zijn de suikers omgezet in alcohol en dat is toch iets anders, ben je benieuwd wat alcohol met je doet als je probeert af te vallen, kun je dat hier lezen op de blog van lowcarb chef, die daar een interessant verhaal over scheef! Mocht je het nu niet zo erg vinden als je even stilstaat door het nemen van een keertje alcohol is dit een prima recept want ik ben er ook niet van aangekomen! en ik heb geen last gehad van een hypo!

 

Recept:

8 eierdooiers

2 theelepeltjes vanillepoeder of pasta

100 ml brandewijn

5 ml vloeibare zoetstof (dit kun je aanpassen naar smaak)

hoe maak je het?

Je voegt alle ingrediënten bij elkaar en klopt dat goed door, dan ga je het in de magnetron verwarmen, ik nam 560 watt en 20 seconden

zo kun je steeds even kijken, roeren en dan opnieuw in de magnetron, tot je advocaat de gewenste dikte heeft, daarna giet je het in een fles en is het ongeveer een week houdbaar in de koelkast.

Deze slideshow vereist JavaScript.

wat er gebeurd dat het advocaat wordt?

Eigenlijk is het gewoon zo, dat de ei gelen gaan stollen, dit wordt ook wel gebruikt in vanille puddings of een sabayon, je moet de eieren tot een bepaalde temperatuur verhitten, waardoor de stolling komt, bij sommige recepten, voeg je dan pas de ingrediënten toe. deze advocaat is zo simpel en dus in de magnetron maakbaar, omdat je goed kan zien,wanneer hij stolt, zet hem daarom niet te lang in de magnetron, maar doe het in kleine stapjes.

Dit hele proces kan ook au bain marie, dan kook je water met daar een vuurvaste schaal op, waarmee je het mengsel verwarmt, ook hier  roer je door tot de gewenste dikte en dan is het afgieten in een fles en af laten koelen.

Zelf heb ik het recept ongeveer 3 x gemaakt en kon ik daar 10 glaasjes uithalen. (ligt natuurlijk aan de grote van je glas.

Heb je het gemaakt? Dan vind ik het leuk als je, je ervaringen en feedback deelt !

Liefs Louise