Tags

, , , , , ,

sommige plaatjes komen binnen… zoals deze….

het leert me weer om verder te kijken naar mijn lijf dan alleen naar hoe het eruit ziet….

zo vind mijn man mijn oorlogs strepen fantastisch , ik heb er zelf vaak meer moeite mee, ook het feit dat na de zwangerschap alles veel losser is en niet meer mooi terug veert…

maar waarom kijken naar alle imperfecties wanneer het lijf ons zoveel gegeven heeft… en het zoveel betekend voor mijn levende ik…

ja ik ben mijn lijf maar zoveel meer dan dat…

0524af488947acd2c78f76ab9917f807

voeger werd een rijp lijf aanbeden, rondingen , strepen en het feit dat alles meer te verduren heeft van de zwaartekracht, ze de ooermoeder beeldjes die overal gevonden werden…

mijn lijf is gewoon prachtig, elk stukje heeft een eigen verhaal, de oorlog in mezelf die ik overwonnen heb, het dragen onder mijn hart van het mooiste mannentje dat ik had durven denken… het liefhebben, sporten, leven en genieten, dat alles maakt dat het is zoals het is…

beetje bij beetje leer ik mijn imperfecties beter te waarderen, leer ik te kijken door de ogen van iemand die haar lijf liefheeft, dan iemand die in oorlog is met haar lijf…

daardoor houd ik nu meer van mezelf dan ik ooit had kunnen denken…

lief zijn voor mezelf, voor mijn lijf en het accepteren zoals het is, maakt mijn dagen lichter, al blijf ik als vrouw een zwaargewicht…

welke reactie geeft een foto als deze op jou? liefs louise